سفارش تبلیغ
صبا ویژن
موسسه تصویر برداری چهره پردازان
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


صفحات وبلاگ

 

1ـ نمای بی نهایت بستهE.C.U(Extreme closeup): نمای کاملاً جزئی از چهرة انسان است که برای نمایش دقیق جزئیات و یا حس خاصی استفاده می‌شود مثلاً نمایش دهان یک انسان به معنای فریاد کشیدن وی یا چشمهای بازیگر.

 

2ـ نمای بسیار بستهB.C.U (Big Closeup): از وسطپیشانی تا چانة بازیگر را نمای بسیار بسته گویند که توجه خاص بیننده بر اعضای چهرة وی را نشان می‌دهد و معمولاً برای نمایش عکس العملهای بازیگر نسبت به یک اتفاق بکار می‌رود.

 

3ـ  نمای بسته (Closeup)C.U: از بالا سر بازیگر تا زیر گردن وی را نمای بسته می‌گویند از این نما استفاده زیادی میشود و غالباً دیالوگ بازیگران در این نما گفته می‌شود.

4 ـ نمای بسته متوسط(Medium Closeup)M.C.U: نمای بالای سر بازیگر تا سینة وی را نمای بسته متوسط می‌نامند و کاربردی شبیه نمای بسته دارد. 

5ـ نمای متوسطM.S (Medium shot): از بالای سر بازیگر تا کمر را نمای متوسط می‌نامند و برای نمایش حرکات دستها و اعمال بازیگر در نیم تنة بالا این نما استفاده میشود.

 

 


6ـ نمای باز متوسطM.L.S (Medium long shot)  یا A.S (American shot): از بالای سر بازیگر تا روی زانوی وی نمای باز متوسط نامیده می‌شود و به نام شات آمریکایی 9 معروف است. و در فیلمبرداری بشیوه پرده عریض کاربرد بیشتری دارد
.

7ـ نمای تمام قد F.S (Full Shot): نمای کامل یک انسان است که در آن تمام قد وی به بیننده نشان داده می‌شود.

 

 


8ـ نمای بازL.S (long shot):نمای کامل بازیگر همراه با محیط اطراف وی را نمای باز می‌گویند و معمولاً برای معرفی مکان و موقعیت قرار گیری بازیگر استفاده می‌شود. همچنین وقتی که بازیگر نیاز به فضای کافی جهت بازی دارد از وی نمای باز می‌گیرند. در نمای باز بر خلاف نمای بسته احساسات بازیگر مورد توجه نیست بلکه بیشتر حرکات فیزیکی بدن وی مطرح است و اعمالی که انجام می‌دهد

9ـ نمای بسیار بازE.L.S (Extreme Longshot): وقتی بازیگر در فضای اطراف خود بسیار کوچک دیده می‌شود، اصطلاحاً به آن نمای بسیار باز می‌گویند و برای نمایش موقعیت محل بازیگر، گم شدن بازیگر در بین  

انسانها یا اشیاء، تنهایی بازیگر، حقارت و کوچکی بازیگر در مقابل محیط خود و موارد مشابه به کار می رود. از نمای بسیار باز معمولاً در آغاز و پایان فیلم یا برنامه تلویزیونی جهت معرفی فضا بهره می‌گیرند.

10ـ  نمای دو نفره T.S (Tow shot) نمایی است که در آن دو بازیگر در قطعهای بسته یا باز دیده می‌شوند و برای جدا کردن آنها از جمع و یا ارتباط دو بازیگر با هم استفاده می‌شود.

11ـ نمای سه نفر3.S (3.shot): نمایی است با حضور سه نفر از بازیگران که می‌تواند در قطعهای متفاوت باشد و موارد کاربرد مشابه نمای دو نفر دارد.

12ـ نمای گروهی(Group shot): نمای بازیگران بیش از سه نفر را نمای گروهی گویند و معمولاً برای اجتماعات اشخاص به کار می‌رود و وقتی است که بازیگر خاصی در بین نیست و اعمال گروه اشخاص مطرح است.

.


  


  

 




موضوع مطلب : انواع نما ها

پنج شنبه 91 بهمن 26 :: 11:39 صبح

لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 5
  • بازدید دیروز: 5
  • کل بازدیدها: 54302
امکانات جانبی



به سایت ما خوش آمدید
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای موسسه تصویر برداری چهره پردازان محفوظ است