سفارش تبلیغ
صبا ویژن
موسسه تصویر برداری چهره پردازان
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


صفحات وبلاگ

 

«مراقبتهای ویژه از دوربین» 

 

یک دوربین ویدئو، به مراتب ظریفتر از یک دوربین سینماست. حساس ترین بخش آن لامپ تصویر است که نه تنها آسیب پذیرترین، بلکه گرانقیمت ترین جزء دوربین است. تکانهای ظاهراً بی اهمیت و حتی لرزشهای مداوم و طولانی می توانند دقت توازن لامپ تصویر با تنظیمهای الکترونی وضوح را بر هم بزنند. این توازن بالاخص در دوربنهای سه لامپی ، مستعد آسیب دیدن است. سراریز کردن دوربین، باعث فرو افتادن ذرات روکش داخلی لامپ روی صحنه تصویر شده که لکه های دائمی سیاهرنگی بر روی تصویر ایجاد خواهد کرد.

گرما و سرمای شدید، به دوربین آسیب می رساند. با توجه به اینکه رطوبت موجب قطع مدارهای دوربین می‌شود، از قرار دادن دوربین در چنین وظیعیتی خودداری کنید. اگر مجبور تصویربرداری در باران شدید هستید با یک چتر یا حتی یک کیسه پلاستیکی، دوربین را خوب بپوشانید.

دوربیــن بایــد حتی الامکان به حــالت افقی ، نگهداری شده و اطراف آن باید از بسته های محتوی «ژل سیلیکا»، جهت خشک نگه داشتن هوای اطراف آن گردد. این بسته ها را می توان هر از چندگانی عوض کرد یا با خشک کردن آنها در یک اجاق نیمه گرم، «شارژشان» کرد.

دوربین را به دور از هر میدان مغناطیسی نیرومند، نظیر ترانسفور ماتور و به دور از نمک و ماسه و نظیر آن، نگهداری کنید. این عوامل می توانند به مدارها و عدسی دوربین آسیب برسانند.

اگر نور خورشید یا حتی نور یک لامپ خانگی قوی ، به درون عدسی راه یابد، آن قدر تولید انرژی می‌کند که بر روی لامپ اثراتی از سوختگی یا مارکد شدن باقی می گذارد. برای حفاظت کافی از دوربین، آن را بر روی دیافراگم اتوماتیک باقی نگذارید،‌ تعویض لامپ گران تمام می شود.

دوربین را برای مدت طولانی در تماس با لاستیک و محصولات پلاستیکی قرار ندهید، چون باعث تغییر شکل بدنه دوربین می گردد. وقتی در ویزور علامت × را مشاهده کردید، نشانه مسدود شدن شکاف هد است. در این وضعیت ، تصاویر حاصله کیفیت مطلوبی نخواهد داشت، بدین لحاظ، چند راه برای تمیز کردن آن وجود دارد:

استفاده از کاستهای هد پاک کن که در واقع بدترین شیوه است، چون نوار پاک کننده، در تماس با هد واقع شده و نه تنها گرفتگی شکاف هد را رفع نمی کند بلکه ،‌ باعث ساییدگی آن نیز می شود و طبیعاً باعث خراش طبل گردان و هدها نیز خواهدشد.

استفاده از یک نوار خام که باعث گرفتن گرد و غبار هد، بر روی نوار خواهد شد، گرچه شیوه کاملاً مفیدی نیست، اما مطمئن و بدون اشتباه است.

وسایل تمیز کننده مثل اسپری که بایستی به دقت مورد استفاده قرار گیرد. می توان شیوه مناسبی باشد. 

 




موضوع مطلب :

پنج شنبه 91 دی 28 :: 11:16 صبح

لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 16
  • بازدید دیروز: 5
  • کل بازدیدها: 54313
امکانات جانبی



به سایت ما خوش آمدید
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای موسسه تصویر برداری چهره پردازان محفوظ است