سفارش تبلیغ
صبا ویژن
موسسه تصویر برداری چهره پردازان
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


صفحات وبلاگ

 

میکروفن ضبط صدا

 

میکروفون دوربین های جدید معمولی دارای حساسیت زیاد است که می تواند بدون ایجاد مشکلات فنی و بدون نیاز به متخصص ، صدایی تقریباً مطلوب و قابل قبول تهیه و ضبط کند. عیب این میکروفونها در چند مورد است:

چون تنظیم سطح صدا(Level)  بطور اتوماتیک توسط خود دوربین انجام می گیرد. در لحظه نخست دریافت صدا، پس از لحظه ای سکوت، صدای دریافتی بلند است و سپس به تعادل رسده صدای نرمالی را ضبط میکند. دلیل این امر این است که لحظاتی که صدا کم است و یا سکوت برقرار می‌شود،‌ تنظیم اتوماتیک سطح، حساسیت خود را برای دریافت بهتر صدا افزایش می دهد تا بتواند جزئیات صدای پایین را ضبط کند، در نتیجه در لحظات اولیه دریافت یک صدای بلند (مدت زمان تنظیم سطح صدا برای شدت جدید) صدای بلندتر خواهیم داشت و سپس صدای قابل قبول با شرایط تنظیم جدید دریافت خواهد کرد.

-      دومین مشکل دوربین های جدید، مجزا نبودن میکروفون از بدنه دوربین است که اجازه نزدیک شدن به موضوع یا جزئیات صدای عمومی نخواهد داد و صرفاً یک صدای عمومی و تنظیم شده برای حداکثر شدت دریافتی خواهیم داشت.

-      عیب دیگر این سیستم این است که تفکیک صدای مختلف و ترکیب صداها با شدتهای دلخواه، در طول مراحل طولانی تر انجام خواهد شد و با افت کیفیت صدا مواجه خواهیم بود. همچنین وجود میکروفون در کنار دوربین، باعث ضبط شدن کوچکترین توضیحات و صحبتهای متفرقه تصویر برداری با اشخاص و یا عوامل تولید خواهد شد.

برای جبران نقایص فوق دو مورد پیش بینی گردیده است:

وجود دکمه ای جهت انتخاب حساسیت معمولی یا شدیتر میکروفون نسبت به صدا که معمولاً در کنار یا پشت میکروفون واقع شده و به صورت دکمه انتخاب در وضعیت (High - normal)تعبیه شده است.

محلی برای استفاده از یک میکروفون مجزا که با ورود فیش آن، میکروفون دوربین قطع می گردد و تصویربردار قادر خواهد بود، بسته به حساسیت موضوع از میکروفونهای دقیق تر، یک جهتی ، فواصل دور یا نزدیک و موارد مشابه استفاده کند و بجای میکروفون دوربین، از یک میکروفون دلخواه استفاده کند. همچنین می توان، جهت جلوگیری از ضبط صدا بر روی نوار ویدئو در سوکت میکروفون مجزا، یک فیش بدون میکروفون وارد کرد که ضمن قطع میکروفون ، دوربین قادر به دریافت و ضبط صدا نخواه بود وسپس می توان حاشیه خالی صدای نور را به دلخواه با صدا یا صدایهای مورد نظر پر کرد البته میکروفونهای ثابت و اتوماتیک دوربین ها، مزیت هایی هم دارد که خیلی وقتها تصویر برداران ترجیح می دهند بجای میکروفون دستی یا مجزا از صدای حاصل از میکروفون ثابت بهره برند.

 




موضوع مطلب :

پنج شنبه 91 دی 28 :: 11:37 صبح

لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 4
  • بازدید دیروز: 5
  • کل بازدیدها: 54301
امکانات جانبی



به سایت ما خوش آمدید
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای موسسه تصویر برداری چهره پردازان محفوظ است